Het grote avontuur.. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Antonet Dijkstra - WaarBenJij.nu Het grote avontuur.. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Antonet Dijkstra - WaarBenJij.nu

Het grote avontuur..

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Antonet

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Beste volgers,

Allemachtig, wat hebben wij een avontuur beleefd... In dit reisverslag zal ik een samenvatting geven van de fantastische rondtrektocht die wij met zijn drieën gemaakt hebben in een camper door de staten Pennsylvania, New York, Ontario (Canada) en Vermont.

Ik zal dit verslag beginnen bij het begin.
Nadat wij de camper hadden opgehaald in een plaatsje vlak bij Philadelphia en deze hadden ingeladen in Villanova zijn wij naar het noorden gereden, de wildernis in. Hier hebben wij eerst 2 dagen gekampeerd op een camping in Frances Slocum State Park. Dit was wel even wennen. Van een prachtig huis met een super fijn bed en een eigen badkamer, naar een (relatief) kleine camper, een toiletgebouw met insecten die volgens mij niet in Nederland voorkomen zo groot, en bedden waarvan je niet weet of je op steen ligt of op een matras. Dat laatste is misschien wat overdreven, maar als je het gaat vergelijken met de bedden waar wij hier in Villanova op slapen...

Maar goed, het grootste verschil was natuurlijk dat wij niet meer vertoefden in de chaos van een stad, maar ons nu spartelend voortbewogen in moeder natuur, maar potverdorie, wat is het hier mooi.

Na wat aan de natuur gewend te zijn geraakt en het oefenen van het maken van kampvuren zijn wij doorgereden naar Niagara Falls. Bij deze stad liggen de gelijknamige watervallen. Ik denk dat ik ook namens mijn ouders spreek als ik zeg dat dit een van de meeste geweldige natuurverschijnselen zijn die wij ooit hebben gezien. Even voor het idee, er dondert daar, wanneer je zowel de Amerikaanse als Canadese waterval bij elkaar optelt, 2.000.000 L water naar beneden per seconde! Omdat wij lekker dichtbij de watervallen een [sarcasme: aan] prachtige camping hadden langs de snelweg hadden [sarcasme: uit] waren wij vroeg bij deze ietwat commerciële attractie. Door middel van 'Maid of the Mist' konden wij dichterbij de watervallen komen dan wij voor mogelijk hielden. 'Maid of the Mist' is een boottocht die je echt midden in de grote hoefijzer waterval brengt. (Wie de film Bruce Almighty kent, er is een stuk van de film op die boot opgenomen http://www.youtube.com/watch?v=lkc4rWTFvlc ) Na de boottocht hebben wij onze tijd genomen om de waterval vanuit echt elk mogelijk standpunt te bekijken en te fotograferen. Toen we klaar waren aan de kant van de VS, zijn wij via de Rainbowbridge de grens met Canada overgestoken. Ook hier hebben wij wederom de watervallen vanuit elk mogelijk standpunt bekeken.
Toen wij daar uiteindelijk klaar mee waren zijn wij doorgereden naar Toronto, een grote (misschien wel de grootste) stad in Canada. Volgens Willem zou er een prachtige camping midden in de stad zijn, naast de bekende CN tower. Nou die was er niet.
Gelukkig vonden wij een andere camping in een park, iets buiten de stad, waar wij die nacht konden kamperen. Er hingen donkere wolken boven onze hoofden en het begon die nacht dan ook keihard te regen.

Even een verhaaltje tussendoor: Ik (Wouter) ging vuur maken op de camping bij Toronto, omdat het ging regenen en onweren ging mijn vuur uit (water+vuur=FATALERROR) en dus ging ik naar binnen. Het grappige is, toen ik 2 uur later naar buiten keek, deed mijn vuur het ineens weer, wat ik nogal vreemd vond. Ik heb twee mogelijke verklaringen: Of het vuur is nooit uit geweest (wat mij raar leek want ik heb echt bijna lopen huilen dat mijn vuur uit was, en ik ga pas huilen als ik zeker weet dat mijn vuur uit is) of door een blikseminslag is mijn vuur weer aangegaan. Ja of eekhoorns hebben marshmallows lopen roosteren boven mijn vuur en hebben een of ander magisch vuur lopen maken wat tegen regen kan. Dat lijkt mij allemaal onwaarschijnlijk...

Maar goed, wij zijn dus vlak bij Toronto in Canada. Wij hadden met elkaar afgesproken: Is het morgen mooi weer, gaan wij naar Toronto om de stad te bekijken. Is het morgen slecht weer, gaan we door naar het 1000 eilanden gebied. En wat denk je, de volgende morgen... Regen. Regen. Regen. En nog meer regen.

We zijn door getrokken naar het plaatsje Kingston en hebben de stad daar even bekeken. Vervolgens hebben wij op een camping gestaan in het 1000 eilanden gebied. Dit gebied is daadwerkelijk schitterend. We hebben de dag erna heerlijk koffie gedronken aan een meer dat sterk doet denken aan de open, grote meren van Zweden en Noorwegen en hebben onderweg naar de VS genoten van het prachtige uitzicht over de 1000 eilanden vanaf de vele bruggen.

Eenmaal weer in de VS hebben wij het Adirondack gebergte bezocht. Dit hebben wij onder meer gedaan door het bezoeken van een leuk natuur museum waar ze onder andere otters en schildpadden hadden (levende).
We stonden op een camping aan het meer, écht aan het meer.

We vervolgden onze reis via Lake Placid, u weet wel, waar ooit de winterspelen zijn gehouden. Nou daar is nu helaas niks meer van te zien. Na een mislukte poging White Face Mountain te beklimmen met onze camper hebben wij watervallen bekeken in het bos. Amerika zal Amerika niet zijn als je niet moet betalen om natuur te kunnen zien, maar oke, deze watervallen waren best wel gaaf. Hier hebben wij de middag doorgebracht om vervolgens onze reist te hervatten richting Schroon River.

Na een overnachting zijn wij doorgereisd richting Lake George. Hier hebben wij een wandeling gemaakt langs (je raad het al) en waterval. De wandeling zelf was erg leuk, maar om er te komen was een echt avontuur. Dit ging over een weggetje waarvan wij het idee hadden dat deze was gebouwd voor het testen van een Leopard tank (kijk op google voor afbeelding) of een ander pantservoertuig. Het was af en toe zweten en billen knijpen op een slingerweggetje, omhoog, zonder asfalt, met een afgrond van 100 meter links en geen enkel beeld op een tegenligger. Bedenk u wel, wij reden in een camper van 8 meter lang, 4 meter hoog en 3,5 meter breed.

Na onze wandeling hebben wij gekampeerd in Bosomeen State Park (Vermont), een camping midden in het bos bij een meer. Er was geen water of stroom aansluiting, maar dat namen wij voor lief. De camping die wij namelijk in eerste instantie hadden uitgezocht stond, u gelooft het niet, naast een pretpark. Mijn ouders wilde deze camping nog wel een kans geven, maar Wouter Mugge kampeert NIET naast een pretpark.

Na een overnachting in Bosomeen hebben wij de volgende dag een bootje gehuurd op Lake Hortonia. Heerlijk relaxed hebben wij uurtjes op het water gedreven. Antonet en ik hebben zelfs nog op een band achter ons bootje gehangen. Het water was aangenaam en we hebben dus heerlijk gezwommen.

Na het zwemmen zijn wij doorgereden richting Quechee. Hier hebben wij een leuk stel leren kennen. Zij kwamen uit Canada en beide ouders van zowel de man als de vrouw waren geëmigreerde Nederlanders. De man heeft ons uitgelegd hoe je een goed canadees kampvuur bouwt en we hebben leuke gesprekken gehad.

De volgende dag hebben wij gekampeerd in de buurt van Howe Caverns. We hebben daar het indianen museum bezocht en de volgende dag een bezoekje aan de grot zelf gebracht. Toch is ook hier weer het verschil tussen de VS en Europa goed zichtbaar. In Frankrijk moet je soms echt zoeken naar de ingang van een grot. Soms staat daar alleen een klein schuurtje waar je tickets kan kopen voor de meest prachtige grotten. Dat zoeken naar de grot was hier niet echt een probleem. Een gigantische boerderij is gebouwd boven de ingang van de grot, inclusief avonturenpark en 'goudmijn'. De grot was leuk, maar niet spectaculair. Wat wel uniek was, was dat we hebben gevaren op een rivier in de grot. Het is gewoon niet te vergelijken met de pracht en praal in Europa, maar het was zeker leuk om te doen.

Na de grot zijn we naar Intercourse gereden in het Amish gebied. Intercourse is de naam van een dorpje en betekent, nou komt die, geslachtsgemeenschap... wauw. Oké, we hebben dus midden in het Amish gebied gekampeerd. Voor hen die niet weten wat Amish zijn: Het zijn mensen die op een erg conservatieve en traditionele manier leven. Ze hebben een koets en paard ipv een auto, want dat mag niet. Ze mogen wel met iemand meerijden. Ze mogen geen elektriciteit, maar ze mogen wel een generator. Het was al met al heel interessant om deze mensen wat beter te bekijken en hun manier van leven te leren kennen.

Helaas was ons grote avontuur in de camper toen alweer afgelopen. Het was echt bovenverwachting leuk en interessant, we kunnen het iedereen aanraden!!

Morgen vliegen wij om 18:00 terug naar Nederland, waar wij stiekem ook wel weer zin in hebben. Bedankt voor het volgen, en kom eens een kopje koffie drinken. Dan kunnen wij al onze avonturen nog een keer vol geur en kleur vertellen!

Goodbye!

• 07 Augustus 2014 - 09:59

Aafke Van De Wetering:

Dag Mugges,

Weer een fantastische blog, het enthousiasme straalt er van!
    Wat hebben jullie veel beleefd, de foto's geven daar vast een kleine indruk van.
    Voor een kopje thee houd ik mij graag aanbevolen, ben heel benieuwd naar de live-verhalen!

Een goede terugreis gewenst en succes met weer wennen in Nederland.

Groet,

Aafke

• 07 Augustus 2014 - 09:59

Aafke Van De Wetering:

Dag Mugges,

Weer een fantastische blog, het enthousiasme straalt er van!

Een goede terugreis gewenst en succes met weer wennen in Nederland.

Groet,

Aafke

• 07 Augustus 2014 - 10:41

Anneke:

You must be exhausted after all that! Good on ya for making the most of the opportunity to see and experience as much as you can. Next time come on over to New Zealand and you will be blown away by the beauty of this country too. Would love to pop in and have a coffee with you all. Next year...Safe travels and thank you for sharing your most awesome adventure. Lots of love, Anneke

• 07 Augustus 2014 - 18:31

Ria Van Der Meulen:

Hee Wouter, Willem en Antonet
    Gave foto's !! Ik wens jullie een hele goede reis terug naar NL en die mooie ervaringen neemt niemand je meer af!
    Groeten van Ria

• 07 Augustus 2014 - 19:28

Jantine:

Lieve Wouter,
    Wat een heerlijk verhaal. En dat vuur: Elia heeft dat ook eens meegemaakt:) Een hele goede reis terug. Geniet nog van elke seconde, straks is het hier weer zó gewoon. Dikke kus voor alledrie,

• 11 Augustus 2014 - 13:22

Joke Havers:

Prachtige amusante verhalen en dito foto's. ik heb ervan genoten.
    Groetjes Joke

• 11 Augustus 2014 - 19:18

Pol Sandmann:

Wat een leuk reisverslag.Ik heb het met veel plezier gelezen.Ben ook benieuwd naar de life verhalen.

Groet van Pol