Washington, D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Antonet Dijkstra - WaarBenJij.nu Washington, D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Antonet Dijkstra - WaarBenJij.nu

Washington, D.C.

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Antonet

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Beste volgers,

Ik wil dit blog beginnen met toch wel een bijzondere gebeurtenis dat gebeurde toen wij uiteten zijn geweest bij de 'country club' van Peter and Suzanne. Wij zaten heerlijk te eten met uitzicht op de golfbaan en besproken het feit dat Nederlanders afstammen van bevers (ivm dammen bouwen/watermanagement etc.). Opeens vloog er een golfbal keihard over het terras en vloog rakelings langs Antonet haar hoofd. Iemand was er in geslaagd om een golfbal vanaf de golfbaan 100 meter uit de juiste richting te slaan, veel te hoog, en het terras van het restaurant op. De ober vond het maar fantastisch en wij vonden het maar raar. De conclusie was dat of de desbetreffende golfer niet kon golfen, of dat hij bij het restaurant ooit een voedselvergiftiging had opgelopen en zinde op wraak...

Maar goed, na twee heerlijke ontspan dagen in ons optrekje in Villanova hebben wij de reis afgelegd naar Washington D.C. (Voor de gene die het zich afvragen, D.C. staat voor District of Columbia. Een soort staat in een staat, maar het is geen staat maar heeft wel een regering zoals in een staat maar heeft niet de bevoegdheden van een staat etc. etc.) Wij hebben in de hoofdstad van de VS verbleven van 20 t/m 22 juli.

Om te beginnen hebben wij voor Washington een aantal tips:

- Boek het hotel voor de juiste datum.
Dit klinkt heel logisch, maar blijkbaar was het ons niet gelukt. Gelukkig hadden wij een erg aardige gastheer die ons ten koste van alles een kamer wilde geven. Thank you very much!!

- Bij de 'fietsautomaten' kan je maar twee fietsen uit de rekken halen per creditkaart. Wanneer toch twee fietsen uit de 'automaat' wilt halen, begrijp dan dat je je kind per metro ALLEEN naar een ander bedrijf moet sturen. (Wat ik absoluut niet erg vond, maar stel het je voor met kinderen van 16/13, *kuch kuch* familie Ooms * kuch kuch*)

- Reserveer een fiets bij Bike and Roll. Super fietsen, prima service en (heel belangrijk) sloten bij de fiets. Dan kan je je fiets ook even laten staan en ergens naartoe lopen en hoef je niet je fiets overal mee naartoe te slepen. Maar zoals ik al zei, reserveer wel een fiets. Het is erg gewild!

- Laat je portemonnee niet op de WC liggen. Dit lijkt mij zonder uitleg ook wel duidelijk.

In het verslag hieronder bevinden zich nog meer tips. Dat heeft er name mee te maken dat mensen die wij goed kennen binnenkort ook de hoofdstad van de VS gaan bezoeken.

Washington D.C. was wel weer een fantastisch avontuur. Naar ons wat 'dramatische' inchecken in het hotel hebben wij wat 'chaotisch' fietsen gehuurd en zijn wij begonnen met bezoeken aan alle monumenten (Washington, WO2, Korea, Vietnam, Lincoln, Martin Luther King Jr., Jefferson en Roosevelt). Per fiets was dit allemaal prima te bezoeken, lopend is deze hoeveelheid monumenten niet te doen.
's Avonds hebben wij genoten van een échte Amerikaanse burger.

De tweede dag hebben wij een tour genomen door het Capitool. Hier nogmaals een tip: doe dit vroeg op de dag. De tour was erg leuk en interessant, zeker als je het boek Het Verloren Symbool heb gelezen. Dat geldt overigens voor veel plekken in Washington. Na de tour hebben wij de ondergrondse tunnel genomen naar The Library Of Congress. Ik sta bekend als iemand die niet van lezen houdt, maar deze bibliotheek vond ik toch wel een bezoekje waard.
Daarna hebben wij de metro genomen richting het Witte Huis. Even een tip voor de metro: Koop een Smartrip bij een automaat. Dit is een soort OV-kaart. Als je er niet uitkomt, zijn de mensen altijd wel zo aardig om je even te helpen.
Het Witte Huis was een huis, en het was wit. Met mensen met geweren op het dak. Het is gaaf om bij het huis van de president van de VS te staan, maar in verhouding met alle andere gebouwen in Washington valt het Witte Huis niet erg op.
Na het Witte Huis hebben wij wederom de metro gepakt, en ditmaal voor het Arlington National Cemetery. Een indrukwekkend militair kerkhof. Hier ligt onder andere J.F. Kennedy en de onbekende soldaat begraven.
Een pizza 's avonds, die buitenproportioneel groot was, zorgde voor een volle buik en een goede nachtrust.

De laatste dag hebben wij aandacht besteed aan het bezoeken van de musea in de stad. Willem naar het Smithsonian National Air and Space Museum, Antonet naar de National Gallery of Art en ik naar het Smithsonian National Museum of Natural History. Alle drie zijn wij vervolgens naar het National Museum of American History geweerst. Alle musea zijn gratis en een aanrader. Het is alleen onmogelijk om ze allemaal te bekijken. Ze zijn té groot en het zijn er té veel. Maar wel zó gaaf en interessant. De musea gaan om 10 uur open, wees er dan ook, want er zijn meer mensen in Washington die deze musea willen zien, veel meer, heel veel meer...

Washington was echt geweldig mooi. Vooral het verschil tussen New York en Washington is erg indrukwekkend. Het is mij nu ook duidelijk waarom Washington in eerste instantie New Rome had moeten heten. Beter goed gejat dan slecht bedacht zullen de Amerikanen wel gedacht hebben. Schitterend!

Morgen kunnen we om 13.00 uur de camper ophalen, halen onze bagage op en gaan richting......de natuur!!!

• 24 Juli 2014 - 09:57

Daan:

Mooi verhaal, jullie vervelen je niet, goede tips Wouter!
    WAW: van harte welkom op de (boeren)golf aan de Tibbensteeg(tennisballen zijn zachter....)
    groeten, Daan

• 25 Juli 2014 - 09:14

Jantine:

Lieve mensen, wat een heerlijke ervaringen hebben jullie daar! Wouter, je kan geweldig schrijven, echt, misschien moet je eens blogs gaan schrijven over de waterhuishouding in Nederland...
    Maar goed, ik heb al die monumenten gewoon lopend gedaan...wel een beetje vierdaagse gevoel na afloop, want inderdaad, de afstanden zijn groot.
    Geniet nu van het groen, de eekhoorntjes en de oorverdovende ruimte die het land heeft. Kus van ons allemaal. PS: Ruurd zit nu in de nachttrein naar Armenië, 12.00 uur rijden voor 300 km...

• 27 Juli 2014 - 14:52

Ria Van Der Meulen:

Hallo Wouter, Willem en Antonet,
    Wat een geweldig avontuur beleven jullie! Het zal een hele overgang zijn naar de wilde natuur maarrrrr daar beleef je ook weer andere avonturen :) Ik weet zeker dat jullie daarvan zullen genieten en wens je veel BBQ genot en alleen beren op afstand :) Groeten van