The beginning - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Antonet Dijkstra - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Antonet Dijkstra - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Antonet

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Beste vrienden/familie/volgers,

Hier volgt ons eerste verslag van onze 4 weken durende vakantie in de Verenigde Staten van Amerika.

Het grote avontuur begon gisteren (10 juli) om kwart voor 6 in de ochtend. Onze buurvrouw bracht ons naar het station waarna wij met de trein zijn afgereisd naar Schiphol. Voor de zekerheid had ik de Nederlandse vlag nog in mijn handbagage gedaan voor het geval dat het Nederlands Elftal de finale zou bereiken van het WK voetbal, maarja, u kent het verhaal...

Qua timing zat alles mee, nergens hebben wij lang hoeven wachten en wij waren overal op tijd. Behalve dat mijn (Wouter) koffer ineens te zwaar was, ging alles vlekkeloos. De douane was uiteraard strenger dan bij de doorsnee vakantievluchten richting de Costa Brava, maar na het passeren van de 'Body Scan' en het op de kop gooien van onze handbagage (het is blijkbaar mogelijk om met een huissleutel een vliegtuig op te blazen) mochten wij plaatsnemen in het toestel van Delta Airlines, voor de kenners, een Boeing 767.

De vlucht van 8 uur vloog voorbij en wij landen dan ook 02:00 pm op JFK New York plaatselijke tijd. Wie denkt dat men dan het land binnen is heeft het goed mis (Familie Ooms, be prepared). Om de VS binnen te komen moet men na het landen nogmaals door de douane. Het feit dat van de 20 à 30 loketten, er 7 open waren en er wellicht meer dan 400 mensen voor ons stonden zorgde voor het op de proef stellen van ons geduld. Het deed een beetje denken aan de wachtrijen voor de Fata Morgana in de Efteling op een warme dag in het midden van de zomervakantie rond een uur of 2 in de middag. Het leek erop of de douane testte of je écht heel graag het landen binnen wilde, want na het landen konden pas 2 uur later onze vrienden Peter en Suzanne ons ophalen buiten het vliegveld. De skyline van Manhattan, een enorme brug en een gezellige rit later stonden wij bij ons prachtige logeeradres. Het doet denken aan een sprookjeshuis als je er voor staat. Daarnaast is het gezelschap echt fantastisch. 'It's truly gezellig'.

Vandaag (11 juli) namen Peter en Suzanne ons mee naar een museum met veel schilderijen van Wyeth en Pyle (Als je een leuk schilderij wilt zien moet je even googlen op "Wyeth+Pig"). Daarna hebben wij door een (binnen)tuin gewandeld met prachtige bloemen, planten, bomen en fonteinen. Het was de perfecte dag om over onze jetleg heen te komen. Vanavond ga ik proberen hard te lopen in de wijk. Volgens mij zijn de auto's nog niet zo zeer het gevaar, maar moet ik vooral voorkomen dat ik wordt aangevallen door de eekhoorns. Willem vermaakt zich ondertussen met het water geven van de tuin en Antonet zit te relaxen. De aankomende dagen staat Philadelphia op het programma zonder al te veel bijzonderheden. Het aanpassen aan het weer valt overigens mee. Ik klaag niet bij 28 graden met een zacht briesje en hier en daar een wolkje.

  • 11 Juli 2014 - 22:41

    R.H. Zanting:

    Halli Hallo,

    Wouter, wat een enig stukje. We zien nu al uit naar de komende verslagen. Eerlijk is eerlijk, we hadden onze twijfels of het nu wel zo'n goed idee zou zijn, dat bloggen, maar die zijn helemaal weg!

    Heel veel plezier de komende dagen/weken aan jullie kant van de oceaan. De wereld ligt aan jullie voeten, geniet er van. Ik spreek namens ons hele gezinnetje als ik zeg: ''een dikke knuffel voor iedereen en de groeten aan jullie vrienden.''

    Joedoei,

    Ruurd

    PS: FYI, ik heb Israël en de terugreis overleefd en ben weer veilig in Nederland. Het was écht super tof. Doen we een keer vakantiefoto's uitwisselen?

  • 12 Juli 2014 - 10:03

    Ria Van Der Meulen:

    Hallo Wouter, Willem en Antonet,
    Wat gezellig om die foto's te zien! Het museum ziet er prachtig uit en ik heb inderdaad op Wyeth + pig de grappige schilderijen gezien! Fijn dat het weer goed is en jullie eindelijk zijn aangekomen. Heel veel plezier !

  • 12 Juli 2014 - 11:03

    Henriette:

    Na het lezen van dit eerste stukje hebben we er nog meer zin in om ook de grote reis te maken!
    Geduld is niet mijn beste kant.... dus ik zal vast oefenen.... of we sturen Christa even naar voren om te vragen of wij eerst door de douane mogen. Zouden ze gevoelig zijn voor blond?
    Geniet ervan!

    Groeten,
    Henriette



  • 12 Juli 2014 - 13:49

    Joke Havers:

    Met veel plezier je smeuïge verslag met bijbehorende foto's bekeken die het makkelijk maken om je helemaal in te leven. Ik zie al uit naar jullie volgende belevenissen.
    Groeten Joke

  • 13 Juli 2014 - 09:56

    Annemarie Wijma:

    Hallo Muggen,

    wat een prachtig verslag van jullie reis en de foto's. Je ziet zo voor je hoe het er dan aan toegaat en ik kan me voorstellen dat het adrenaline gehalte wel wat toeneemt. Maar jullie zijn veilig op de plaats van bestemming en kunnen nu genieten van alles wat daar te zien en te beleven is. Geniet ervan. We kijken uit naar het volgende verslag.

    Groetjes,
    Tjip en Annemarie

  • 14 Juli 2014 - 19:17

    Janneke:

    Jullie samen heel veel genieten van deze reis.
    Mooie eerste foto's.
    Fijn dat de heenreis goed is verlopen.
    hartelijke groet,
    Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Antonet

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4968

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Zomervakantie in de Verenigde Staten van Amerika

Landen bezocht: